500x500

Lilian G Katz

Lilian G Katz jest światowym ekspertem w zakresie nowoczesnej pedagogiki, emerytowanym profesorem University of Illinois w Urbana-Champaign oraz lektorem i konsultantem na całym świecie.

Stworzyła  Project Approach, a w ramach niego metodę projektów badawczych  do pedagogiki wczesnodziecięcej i jest aktualnie światowym ekspertem w tym temacie.

Najważniejsze osiągnięcia zawodowe:

  • Absolwentka Uniwersytetu Stanforda jest międzynarodowym liderem w edukacji wczesnoszkolnej.
  • Nauczała na Uniwersytecie w Illinois w Urbana-Champaign od ponad trzech dziesięcioleci od 1968 do 2000 roku,
  • Kierowała ERIC Centrum Wymiany Informacji o Podstawowej i Wczesnoszkolnej Edukacji (Eric / EECE) przez ponad 30 lat.
  • Wykładała we wszystkich 50 stanach USA oraz w 43 krajach.

Z odczytami zapraszano ją na uniwersytety w Australii, Kanadzie, Anglii, Niemczech, Indiach, Izraelu, Indiach Zachodnich (Barbados kampusu) i wielu częściach Stanów Zjednoczonych.

  • W 1997 roku pełniła funkcję Profesora Nehru na Uniwersytecie Baroda w Indiach.
  • Była również jednym z założycieli Stowarzyszenia dla Edukacji Małych Dzieci w Illinois i była jego pierwszym prezesem.
  • Pełniła funkcję wiceprezesa Narodowego Stowarzyszenia Edukacji Małych Dzieci (NAEYC) od 1986 do 1990 roku,

a później została wybrana na jego prezydenta NAEYC, w latach 1992-1994.

  • Jest autorem ponad 150 publikacji, w tym artykułów, rozdziałów i książek o wczesnej edukacji, kształceniu nauczycieli, rozwoju dziecka i rodzicielstwa.
  • Pisała comiesięczną kolumnę przez kilka lat dla Parents Magazine (magazyn dla rodziców; rodzicielstwo 3 i 4 latków).
  • Założyła dwa czasopisma: Wczesne Dzieciństwo Badania Kwartalne i Wczesne Dzieciństwo Badania & Praktyka, które zaczęły się ukazywać na początku 1999 roku jako pierwsze recenzowane, pierwsze w Internecie i pierwsze czasopisma we wczesnej edukacji.

Metoda Projektu wg. prof. Lilian G Katz

Według prof. L. G. Katz podejście projektowe odpowiada potrzebom rozwojowym Dzieci, ponieważ uczenie się, zwłaszcza we wczesnych latach, opiera się na wiedzy praktycznej, a dopiero potem przechodzi do symbolicznej.

  • Im młodsze Dzieci, tym ważniejsze jest, by miały dostatecznie dużo możliwości interakcji z prawdziwymi obiektami i prawdziwym środowiskiem (dzięki temu aktywnie uczą się i mają wewnętrzną motywację poznawczą).
  • Metoda jest wspaniałą okazją dla ujawnienia się i wzmocnienia intelektualnych możliwości Dzieci już na bardzo wczesnym etapie edukacji.
  • Najbardziej wartościowe dla Dzieci jest uczenie poprzez działanie i bezpośrednie doświadczanie. Dzieci muszą przeżyć daną sytuację, a nie tylko o niej posłuchać czy zobaczyć na planszy.
  • Wybór tematu musi być zależny od zainteresowań Dzieci i odnosi się do ich doświadczeń życiowych, co jest najlepszym sposobem zdobywania wiedzy, a Nauczyciel nie musi decydować, w jakim kierunku pójdzie Ich aktywność.
  • W praktyce Dzieci wspólnie z Nauczycielem wybierają temat badań, planują miejsca zajęć terenowych, rozmowy z ekspertami oraz decydują o przebiegu projektu i jego zakończeniu. Uczą się współpracować w grupie, samodzielnie podejmować decyzje, swobodnie wypowiadać i przede wszystkim wyrażać swoją opinię.

 

 

Ciekawska Sówka Reggia

Polsko-Angielskie Przedszkole

Reggio Emilia z naturalną kuchnią

 

 

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego

tel. kom. 507117011

Ciekawska Sówka Reggia
ul.Bogusza 8a, 61-608 Poznań

Ciekawski Jeż O! Zwierz
ul.Biegańskiego 36, 61-680 Poznań