„Dzieci nie potrzebują wychowania, ale przyjaznego przewodnictwa"
Jesper Juul
Działamy na terenie Poznania. W zakresie filozofii pedagogicznej inspirujemy się pedagogiką Reggio Emilia oraz podejściem projektowo-badawczym prof. Lilian Katz. W obszarze wspierania rozwoju poznawczego oraz nauki pisania i czytania wszystkie placówki czerpią z założeń Metody Krakowskiej ®, której autorem jest prof. Jagoda Cieszyńska.
Jednak przede wszystkim działamy w oparciu o relacyjne wartości promowane przez Jespera Juula (bez relacji, nie ma dobrej edukacji), takie jak równa godność, odpowiedzialność osobista, integralność i autentyczność. Juul zachęca do odejścia od wychowania autorytarnego, które opiera się na posłuszeństwie, karach, nagrodach oraz przemocy psychicznej lub/i fizycznej i jednocześnie odżegnuje się od wychowania dzieciokratycznego. W zamian proponuje wspieranie dzieci w rozwoju z poszanowaniem ich granic, podkreśla znaczenie budowania/współtworzenia relacji dorosły-dziecko, promuje odpowiedzialne przywództwo dorosłych.